31-03-10

Bonneville Salt Flats

Saltph26.jpg

De Bonneville-zoutvlakte is een zoutvlakte met een oppervlakte van 412 km². De zoutvlakte ligt in het noordwesten van Utah, Verenigde Staten. Het zout is op sommige plaatsen 1,8 meter dik. De vlakte is ontstaan doordat het zoute meer Lake Bonneville opdroogde. Het is de grootste zoutvlakte ten westen van het Great Salt Lake.

Bij elke regenbui verdwijnen de bandensporen van auto's uit het zout. Daarom kan men er als het regen moeilijk navigeren. Omdat de zoutvlakte zo vlak is, wordt er een optische illusie gevormd, je kunt de bolling van de aarde zien en je ziet de bergen boven het zout zweven.

Snelheidsrecords

De Bonneville-zoutvlakte is vooral bekend om zijn snelheidsrecords. Op de Bonneville Speedway worden snelheden bereikt tot 1000km/u. Ook het Bonneville 400-project werd hier uitgevoerd.

Publiciteit

Er zijn ook verschillende films hier gemaakt: Independence Day, Warlock, SLC Punk, The Brown Bunny, Cremaster 2 en The World's Fastest Indian. Ook zijn er auto's naar de streek genoemd zoals de Pontiac Bonneville en een motor (Triumph Bonneville).

Bonneville

We've seen a few land speed record 50cc bikes here, but this is the first time we've featured a stock 50cc moped that's been run at Bonneville. An author posting under the name "DelSolid" at MopedArmy.com two years ago reported that running under the classification of 50cc, 1955 and older, stock appearing, including pedals, his team set a record under the Vintage Production, Vintage engine category, as follows:

  • Bike 5291B Run #1 36.823 MPH
  • Bike 5291B Run #2 30.144 MPH (problem)
  • Average of both flying miles is 33.483 MPH.

I get dizzy just imaging those speeds- at least, on a 54 year old moped! ;-) The author of the post notes that the fastest 50cc production vintage motorcycle ever to be timed on the salt flats (4,400 ft altitude) is a 1955 Express Radexi moped, which clocked in at 41MPH.

The bike was also run in various modified categories. By removing the seat and padding the step-through are for a lower driver position and less drag, the team was able to squeeze out a few more MPH.

Bonneville2

21:17 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

21-03-10

6de AMIGOTROTTER 2010!

Beste AMIGO liefhebbers,
 
 
Het is weer zover, en beter laat dan nooit volgt hier de uitnodiging voor de 6de AMIGOTROTTER 2010!
 
De gebruikelijke uitleg sla ik over op 2 punten na en kom daarna meteen terzake!
 

1, De uitlaat van je amigo moet origineel zijn (of replica), en niet afgezaagdKlik hier met de rechtermuisknop om afbeeldingen te downloaden. Om uw privacy te beschermen, is het automatisch downloaden van deze afbeelding van internet verhinderd.  ... of even weinig decibels maken als een originele uitlaat!

2, Je amigo/novio moet zich in een degelijke technische staat bevinden, rijklaar zijn en verzekerd!
 
 
 
Datum                : Zondag 18 APRIL 2010      
Place to be          : COCKERILLKAAI 50 ( aan de parkings aan de Schelde, en preciezer aan het voormalige ANTWERPS MINIATUUR STAD, zoals vroeger!)
Start                  : 10 uur
Annvang rondrit    : 11 uur
Duur rondrit         : 6 uur, incl een eet stop en 1 a 2 drank stops
Afstand               : +- 70 KM
Toegestaan         : HONDA: amigo's, novio's, PS50's, PC50's, P50's, amigo-mono-tandem's, novigo-2motorige-tandem's, bi-amigo's...
 
 
Heb je nog vragen: E-mail naar siegfriedamigotrotter@hotmail.com
Of: bel naar 0486/ 52 64 41

2010 poster goed klein 400

 

20:24 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |