28-03-09

"OLDTIMERBROMMERRIT KALKEN"

Te Kalken (Laarne)

"ZONDAG 19 APRIL 2009"

2007>70 bromfietsen  2008>130 bromfietsen  2009>+130? ...
kalken

02:20 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

03-03-09

ROYAL NORD SUCCES VERZEKERD!

 royalNord1966

Royal Nord is een historisch merk van motorfietsen en bromfietsen.

Ets. Nord, Hufkens Bros, Hasselt (1932-1980).

Belgisch merk dat werd opgericht door de broers Jean en Achille Hufkens, die in de jaren twintig wegraces reden voor Gillet Herstal en Saroléa. De merknaam werd waarschijnlijk ontleend aan een Brussels hotel.

Eerst werden er rijwielen met een 100 cc hulpmotor en 125 cc motorfietsen gemaakt, maar al in 1933 kwam er een model van 175 cc. Na de Tweede Wereldoorlog ging de productie door en in 1951 presenteerde Royal Nord gemotoriseerde tandems en bromfietsen. In 1952 waren er modellen met 125- en 150 cc blokken van Gillet, Maico en ILO.

Daarna ging men aan badge-engineering doen: de Maico Taifun en een 250 cc Maico kregen een merkplaatje van Royal Nord. Eind jaren vijftig ging Royal Nord zich voornamelijk richten op de productie van bromfietsen, vrijwel zonder uitzondering zeer mooie sportmodellen. Ze verkochten zo goed dat er opnieuw aan badge-engineering werd gedaan, maar nu werden Royal Nord-bromfietsen verkocht als FN, Gillet of Saroléa.

Intussen werden er zoveel bromfietsen verkocht in Belgisch Congo dat er in Leopoldstad en Elisabethstad ook Royal Nord-fabrieken werden gebouwd. De Kongolese onafhankelijkheid in 1960 was dan ook een grote klap voor het Belgische merk. Men probeerde met de productie van grasmaaiers het hoofd boven water te houden. De komst van Honda op de Belgische bromfietsmarkt was een tweede klap.

Toch verkocht Royal Nord meer bromfietsen dan men kon produceren. En dat ondanks een relatief hoge prijs. In 1980 sloot de fabriek, maar de Royal Nord rijwielhandel in Hasselt bestaat nog steeds. De winkel wordt uitgebaat door de gebroeders Freddy en Marc Hufkens. Men kan er nog steeds fietsen en bromfietsen kopen, echter niet meer van het merk Royal Nord.

 

19:39 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

18-02-09

ZZR

ZZR of Komar is een historisch merk van motorfietsen.

ZZR: Tovarna Motocyklowa Zejednoczone Zaklady Rowerowe-Bydgoszcz.

Pools merk dat vanaf 1957 lichte motorfietsjes en bromfietsen. met 49 cc tweetaktmotoren bouwde. Ze werden voornamelijk onder de naam Komar op de markt gebracht. De productie eindigde rond 1970

klik op de foto en volg de link!

ZZR Komar

22:03 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

03-02-09

MOTO MORINI

Moto Morini is een Italiaans motorfietsmerk dat in de jaren tachtig leek te zijn verdwenen maar echter eind 2004 weer op de markt verscheen.

De Italiaanse naam is: Fabbrica Italiana Motocicli Morini, Bologna.

Het is een Italiaans merk dat in 1936 werd opgericht door Alfonso Morini, die in 1924 een van de oprichters van het merk MM was. In 1936 begon Morini voor zichzelf.

Voor zijn eigen merk bouwde hij eerst snelle 123 cc tweetakten, later 174 cc tweetakten en zeer snelle kopkleppers en OHC-motoren. Daarnaast ook driewielige bestelwagentjes. Morini was succesvol in races, o.a. met Tarquinio Provini.

De fabriek werd na Alfonso's dood in 1969 voortgezet door zijn dochter Gabriella. De latere toermodellen waren vrijwel zonder uitzondering V-twins tot 500 cc. Een turbo-uitvoering die rond 1981 werd gepresenteerd haalde het productiestadium niet.

De fabriek werd in 1987 overgenomen door Cagiva. Uiteindelijk werd de productie van motorfietsen onder de naam Morini in 1991 gestopt, de fabriek werd tot 1997 gebruikt voor de productie van andere merken binnen de Cagiva-groep. Franco Morini (zie onder) bracht in 2004 twee nieuwe modellen onder de naam Moto Morini op de markt.

Sinds 1996 is het bedrijf in handen van Piaggio.

 

Morini Franco Motori

Bij de overname van Ducati door TPG werd ook Moto Morini overgenomen. TPG verkocht het merk echter aan een neef van Alfonso, Franco Morini (Morini Franco Motori). Het bedrijf van Franco Morini maakte als sinds 1954 lichte tweetaktmotortjes, o.a. voor Aprilia, Hyosung, Peugeot, Malaguti, Italjet en het 900 cc driecilinderblok van de Benelli 900 Tre Novecento. Morini Franco Motori is feitelijk een ander bedrijf dan Moto Morini.

In 2003 kwam het bericht dat Franco Morini het merk Morini weer terug wilde brengen. Dit met financiële steun van de drie gebroeders Berti. Eind 2004 presenteerde het merk twee sportieve V-twin-modellen: een 1200 cc en een 950 cc

cors554

20:33 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

12-01-09

Oldtimerbeurs motoren en brommers Autotron

Ronkende motoren, snorrende brommers en spectaculaire airbrushshow. Liefhebbers van oldtimer motoren en brommers konden het voorbije weekend hun hart ophalen op de Internationale Oldtimerbeurs voor motoren en bromfietsen in Autotron Rosmalen.

120108_22

Op beide dagen streken diverse motor- en brommerclubs in de Spykerhal van Autotron neer, Expodome was van boven tot onder gevuld met motoren en bromfietsen en gaven nationale en internationale airbrush-kunstenaars demonstraties in de ‘Wonderworld of Airbrush'. Het rijden op een oldtimer motor, brommer en scooter is hot. Voor de één is het een kick om een ‘half gesloopt barrel' weer aan de praat te krijgen, voor de ander is het het gevoel van vrijheid en de nostalgische herinnering die het bezit van een oldtimer tweewieler zo aantrekkelijk maakt.

ST_F2_4323228-ddbro_740930b

20:47 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02-01-09

BESTE WENSEN

Namens de PAP'S wensen wij alle brommerliefhebbers & bloggers de beste wensen voor 2009!
Dat we de komende maanden gezond mogen blijven en ongegeneerd mogen rijden met onze brommers-:)
Laat ons daarom klinken op een "brommerrijk" jaar!  gezondheid!

celebration_toast_with_champagne_380

10:32 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

25-12-08

OOK DE KERSTMAN GAAT MEE MET ZIJN TIJD

nb0912kerstman

15:05 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

14-12-08

Back in Business

Na veel technische problemen met paswoorden en logins zijn we eindelijk terug!

pap's

19:56 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

29-09-08

BEDANKT!

De organisatie van De PAP's brommerrit 2008 bedankt alle deelnemers en sympatisanten voor deze fijne dag en hopen u volgend jaar weer te zien. meer foto's op http://www.suzukiac50.be/de_paps.htm

DSCN9951
DSCN9948
DSCN9935
DSCN9936
DSCN9937
DSCN9938
DSCN9939
DSCN9940
DSCN9941
DSCN9942
DSCN9943
DSCN9945
DSCN9946
DSCN9949
DSCN9950
DSCN9955
DSCN9956
DSCN9957
DSCN9958
DSCN9959
DSCN9962
DSCN9967
DSCN9968DSCN9970
DSCN9973
DSCN9969
DSCN9976
DSCN9977
DSCN9978DSCN9979DSCN9960

08:23 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

06-09-08

BROMMERRIT DE PAP'S

dyn004_original_723_492_jpeg_2606888_3e864488f1f3a62f8a06ecb559f34297

17:49 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

22-08-08

LAMBRETTA

Innocenti S.p.a, Milano (1946-1973).

Lambretta is het merk dat Innocenti, opgericht door Luigi Innocenti, voerde voor de voertuigdivisie van het bedrijf. Voor de tweede wereldoorlog was Innocenti (eerst nog met Dalmine) een fabrikant van steigerpijpen en getrokken buis. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de productie voornamelijk voor oorlogsdoeleinden ingezet, zoals alle fabieken die werden genationaliseerd.

Al tijdens de laatste jaren van de oorlog zag Innocenti al mogelijkheden voor een nieuwe markt: motorscooters. Goedkoop en betrouwbaar vervoer, zonder de nadelen die motoren toen hadden. Mobiliteit moest bereikbaar worden voor de grote massa. Deze mobiliteit werd in de vorm van een "scooter" gegoten, samen met de Vespa leidde dit tot de ongekende populariteit van de scooter in de 50'er jaren. De naam Lambretta komt van de rivier de Lambro die langs de Innocenti-fabriek stroomde.

De greep naar kleine goedkope vervoermiddelen bleek een gouden greep. De producten van Innocenti bleken uitermate betrouwbaar en daarnaast erg concurrerend geprijsd. De prijsstelling was op een niveau dat het voertuig voor iedereen bereikbaar was. De successen bleven daarom niet uit. Er zijn door de jaren heen verschillende modelseries op de markt verschenen, de wellicht meest bekende modelseries zijn: D en LD serie, met motoren van 125 en 150 cc. Herkenbaar aan het "knikje" in het achterscherm. De koplamp draait niet mee met het stuur. LI 1e serie, Herkenbaar aan een niet meedraaiend voorspatscherm en niet meedraaiende koplamp op het beenscherm, motoren van 125, 150 cc (model TV 175 cc). Li 2e serie, Herkenbaar aan een meedraaiende koplamp op het stuur, motoren van 125 en 150 cc (model TV 175 cc). Li 3e serie, Herkenbaar aan een "strakkere" lijn met rechtere vormen (motoren gelijk aan 2e serie).

Naast deze series zijn er nog "special" modellen verschenen, allen gebaseerd op de 3e serie maar met kleinere modificaties voor wat betreft motor, kleurstelling, uitrusting etc. Essentieel echter weinig verschillen, de motoren zijn grotendeels onderling uitwisselbaar.

Innocenti heeft met haar producten altijd voorop willen lopen in de technologie. De lambretta TV was de snelste scooter van zijn tijd, sneller dan de 150 GS Vespa. Maar ook de veiligheid werd daarbij in het oog gehouden. de Lambretta TV175 was de eerste serie gebouwde motorfiets met een schijfrem in het voorwiel. De prestatieconcurrentie met Vespa leidde ook tot een 200cc versie. Vespa heeft pas na het faillissement van Innocenti de titels overgenomen. De wereldsnelheids records staan echter nog steeds op naam van Lambretta.


Er werden scooters en later ook bromfietsen gebouwd. Daarnaast werd er ge-experimenteerd met een 123 cc motorfiets en zelfs een 248 cc motor met een tweecilinder V-motor. (later bekend geworden door Moto Guzzi). Er zijn zelfs een 10tal tweecilinder tweetakt 200cc motorscooters gebouwd. Deze prototypes zijn echter nooit in productie genomen.

Innocenti bouwde 1.975.000 Lambretta scooters, 260.000 Lambro-motorcarriers en 235.000 bromfietsen (de Lambrettino’s). Met de komst van de kleine auto's ( zoals de Fiat 500 ) daalde de verkoop van scooters enorm. In 1971 stopte Innocenti met de productie van scooters en ging onder andere Mini's Austin in licentie bouwen. Toen het bedrijf in 1973 in financiële problemen kwam en British Leyland het overnam stote Innocenti de voertuigdivisie af.

lambretta-frau

04:36 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

03-08-08

6de rondrit Blauberg-Herselt 2008

 

screen-show3

screen-show2

screen-show5

screen-show6

screen-show7

screen-show8

screen-show10

screen-show11

08:43 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

31-07-08

2de LITTLE WOODSTOCK rondrit

Zondag 3 Augustus is het tijd voor de niet te missen 2de editie van de "Little Woodstock"-toerrit, een toeristische rondrit van ongeveer 80 km over de Vlaamse landwegen in en rond de "Ros Beiaardstad DENDERMONDE" en dit voor alle voitures, moto's en bromfietsen van een iets rijpere leeftijd.
Wij zorgen voor een roadbook met bolleke-pijl techniek, rallyplaat, tussenstopdrankje, aandenken en technische bijstand.

WANNEER: Zondag 03/08/2008 om 13U00

WAAR: Boonwijkkermis, feestweide "Little Woodstock" Botermelkstraat te Dendermonde Sint-Gillis Boonwijk (N:51°1'17"/O: 4°5'15")

AFSTAND: 80 km ( 50 M ), met tussenstop

http://www.littlewoodstock.startje.com/

honda_ct90

11:04 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

17-07-08

ZOEK DE JARIGE....

patrick

05:31 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

06-07-08

28/09/2008 - 3DE BROMMERRIT DE PAP'S

3de brommerrit_blog

20:56 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15-06-08

RAP

 RAP Rocky 1963

 

Rap is een historisch merk van bromfietsen.

R.S. Stokvis & Zonen (1954-1970).

Nederlands bromfietsmerk dat meestal Rex-motorblokjes inbouwde. De bekendste Rap-bromfietsen zijn de Rocky-sportbromfiets en de Crown-toerbromfiets.

In de jaren zestig maakte Rap nog steeds bromfietsen met Rex-, Pluvier- en Puch-motoren en in de jaren zeventig werden alleen nog Puch-blokken gebruikt. In feite waren dit al gewoon Puch-bromfietsen, waarvan het originele merk nog op de tank stond terwijl het achterspatbord “Rap Imperial” vermeldde. Stokvis produceerde in de jaren zestig ook bromfietsen onder de naam Amstel. Dit waren waarschijnlijk dezelfde machientjes als de Rap-modellen.

Een aantal van de RAP bromfietsmodellen is ontworpen door Arthur Hennekam en gemaakt door zijn broer Fré Hennekam (1914-2001) uit Roosendaal. Arthur en Fré waren de zonen van Jan Hennekam die na de crisisjaren in Roosendaal een bromfiets-, taxibedrijf en later een garage hadden.

 

20:50 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

04-06-08

Steentjesrit Lede by Marnix@

 

steentjesrit _lede_DE_PAPS

             
 klik op de foto en volg de  link

Voor de 12de keer reeds organiseren Marnix & Co hun steentjesrit.

Om verder te gaan op het concept van vorige jaren, niet meer in één grote groep maar in kleine groepjes of individueel op routeblad, proberen we deze keer jullie terug een mooie rit voor te schotelen.

Ieder jaar opnieuw proberen we niet onder de opgegeven 80 km. te komen en dit doen we dus dit jaar opnieuw met een afstand van een kleine 90 km.

Hopelijk iedereen op post vanaf 12.30 uur, vertrek voorzien vanaf +/- 13.30h.

In de Steenstraat 149 / 9340 Lede.

Ook dit jaar is er terug voor een bezemwagen gezorgd en is er bij aankomst om +/-17h een drankje en een hapje voorzien om bij het napraten over de rit te verorberen.

Hopelijk is het concept van vorige jaren voor de meeste onder u mee gevallen en kunnen we jullie terug begroeten op 08/06/2008.Tot dan………………….Marnix.

07:56 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

01-06-08

BROMMERRIT

affiche a4-bis_small

06:50 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

30-05-08

RONDRIT EN MOTORBEURS TE NIJVEL

50cc vrienden

13:03 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

21-05-08

NATIONALE OLDTIMERMEETING

Nationale oldtimermeeting, 25 mei in het Amerikaans Theater Op zondag 25 mei kleuren oldtimers de Heizel. De Belgische Federatie voor Oude Voertuigen (BFOV) maakt van de Heizelvlakte een spectaculair autosalon in openlucht. Amerikaanse oldtimers parkeren op het binnenplein van het Amerikaans Theater.
Nationale oldtimermeeting - BFOV,zondag 25 mei 2008, van 12 tot 18 uur,op de Heizelvlakte en de binnenplaats van het Amerikaans Theater Meer info: www.bfov.be en www.radio2.be

expo

21:27 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

15-05-08

MOTORWIJDING MET PATER MOTARD

motorwijding

21:53 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

03-05-08

MALAGUTI

Malaguti is een Italiaans merk van lichte motorfietsen, scooters en vouwmotorfietsen.

Het merk is in 1930 of 1932 als rijwielfabriek opgericht door de Italiaanse wielrenner Antonio (“Tonino”) Malaguti. Het bedrijf floreerde en in de jaren vijftig besloot men ook bromfietsen en lichte motorfietsen te gaan maken met motorblokjes van Sachs en Franco Morini, hoewel de eerste een verstevigde fiets met Mosquito-blokje was.

In de jaren 60 bracht Malaguti een hele reeks bromfietsen uit, waarbij alle segmenten van de bromfietsmarkt werden bestreken, van automaten tot exotische buikschuivers. Vaak had Malaguti 8 modellen tegelijkertijd in het repertoire. Ook waren Verschillende opties mogelijk. Zo was er een zogenaamde "Vulkano" motor beschikbaar voor diegenen die vonden dat het 3 cv Morini-blokje niet voldoende vermogen had.

Malaguti werd importeur van de Duitse Express-inbouwmotoren. Er werd al snel een tweede fabriek in Castel San Pietro gebouwd. In de jaren tachtig specialiseerde Malaguti zich in het persen van staalplaat en de bouw van frames, spatborden, kettingkasten, tanks en vorken om zodoende nog meer van de motorproductie in eigen huis te houden.

In januari 1999 presenteerde het merk, dat intussen veel scooters produceerde, een zeer fraai prototype van een 125- en een 250 cc scooter met Yamaha-blok. In 2001 en 2002 volgden modellen met 600 cc Yamaha-eencilindermotoren. Tegenwoordig worden blokken van Yamaha, Minarelli, Franco Morini en Kymco gebruikt.

Malaguti verkocht ook de Plico-vouwmotorfiets. Deze was door de firma Algat in San Carlo Canavese bij Turijn ontwikkeld. Hij had een Amerikaans Fox-eencilinder motortje van 22 cc die werd gestart met een trekkoord.

pict0009

08:07 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

23-04-08

Sint Pieterke KALKEN - 20 April 2008

Een SUPER mooie dag met een fantastische rit!

Fotoalbum op volgende link: http://www.mijnalbum.nl/Album=3UKYBEYN

Foto-8F3GZGV7

Foto-TX4RWCTS

Foto-AL3ZYPSD

Foto-4RVQJPF3

Foto-URCDHKXD

Foto-L3Y6SVNT

Foto-873WI6WR

Foto-MR7FAVQ3

14:35 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

20-04-08

MIELE ER IS GEEN BETERE!

Geschiedenis
Dit Duitse bedrijf van Carl Miele en Reinhard Zinkann in Bielefeld, Noord-Rijnland-Westfalen, was in 1899 begonnen met de productie van melkcentrifuges en botermachines. In 1907 verhuisde men naar Gütersloh, en daar maakte men 143 Miele-automobielen. Daarna ging men rijwielen maken.
Motorfietsen
Miele produceerde in het verleden ook motorfietsen.
Miele-Werke, Miele & Co. Maschinenfabrik, Bielefeld, later Gütersloh, Westfalen (1931-1962).
In 1931 ging men 74 cc Fichtel & Sachs-motortjes op de fietsen bouwen. Al snel kwamen er iets zwaardere (98 cc) blokjes en men maakte zelfs heren- en damesmodellen. Na 1945 48 cc volgden bromfietsen en lichte motorfietsen van 98-, 124- en 147 cc, eveneens met Fichtel & Sachs-tweetaktmotoren.
Miele behoorde in de vijftiger jaren tot de grootste producenten van lichte motorfietsen in Duitsland. In 1960 moest men de productie staken om meer aandacht te geven aan de bouw van huishoudelijke apparaten.
Auto's
Miele produceerde in het verleden (voor de Eerste Wereldoorlog) ook auto's. Er is nog één overlevend exemplaar bekend (van 143 in totaal), welke gevonden werd in Noorwegen en nu in het fabrieksmuseum (in Gütersloh) staat.
Huishoudelijke apparatuur
In België is Miele met name bekend door zijn reclamespreuk: "Miele, er is geen betere". Dat slaat op de producten die bekend staan om hun degelijkheid en lange levensduur.

miel59k52b

07:31 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10-04-08

NSU QUICKLY

De meeste kennen de Quickly als de NSU bromfiets uit de vijftiger jaren. Het model staat iedereen voor ogen als de bromfiets met het geperste stalen frame en het kleine ronde ei-tankje. Maar er zijn toch in loop der jaren meerdere modellen gemaakt. Geen enkele heeft overigens het succes van het eerste type overtroffen. Toen in Duitsland in 1953 de echte bromfiets van start kon gaan, waren hieraan nogal wat eisen verbonden om deze zonder rijbewijs te kunnen aanschaffen. Zo mocht de wielmaat niet kleiner zijn dan 26 inch, en de verlichting hoogstens 3 Watt. Het totale gewicht was gesteld op 30 kilo, met een marge van 10%. Het voertuig moest met behulp van trappers voortbewogen kunnen worden. De naam werd middels een prijsvraag vastgesteld als Moped: Motor mit Pedale. Zo ontstond de Quickly in oervorm met een gewicht van exact 33 kilo. Door met name deze gewichtseis werd gekozen voor een geperst stalen frame. Dit was al eerder toegepast bij de Fox en Lux motorfietsmodellen. De naam Quickly ontstond uit de verkleining, van de tot dan geproduceerde motorfiets Quick. De eerste Quickly modellen hadden geen verdere type aanduiding. Dit kwam pas later, toen er nieuwe type's bij kwamen. De oer-Quickly had een klein tankje van 3-liter inhoud, en gespoten fietsvelgen met smalle trommelremmetjes. De gammele middenstandaard was van metaaldraad; alleen als je geluk had, bleef hij rechtop staan bij het wegzetten. De kleur was oorspronkelijk beige met een donkere tank. Later kwam er de bekende groene 'erwtensoepkleur' bij.

nsu21

10:48 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

26-03-08

MASERATI MOTERFIETSEN...

Maserati produceerde ook enkele jaren (van 1953 tot 1961) motorfietsen, onder de firmanaam Fabbrica Candele Accumulatori Maserati S.p.A, Modena.

Minstens één van de gebroeders Maserati had in zijn jeugd met motorfietsen te maken gehad. Carolo Maserati had de hulpmotor voor de Carcano ontwikkeld en ook met Carcano-motorfietsen aan wedstrijden deelgenomen.

Maserati produceerde motorfietsen van 49- tot 248 cc met eigen tweetakt- en kopklepmotoren. Daarbij waren ook 246 cc tweecilinders. In 1952 kocht de familie Orsi, eigenaar van Maserati, de motorenfabriek Italmoto in Bologna op. Dit bedrijf werd naar Modena verplaatst.

 

massarati_mop


 

 

Maserati_50_T2_SSS1


 

11:53 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

11-03-08

YAMAHA FS1

De FS1 was een bromfiets van het merk Yamaha. De FS1 kwam in 1969 op de markt. Opvallend was dat het frame in de kleur van de brommer gespoten was. De tank was vormgegeven met witte flanken. Het uiterlijk en bouw van de FS1 was die van een (kleine) motorfiets, berekend op een snelheid van 90 km/h: het frame werd ook gebruikt voor andere motorfietsen.

In 1970 werden er ongeveer 6500 stuks verkocht, het jaar daarop meer dan 8000.

In de jaren 80 was de FS1 niet langer een topper op de markt doordat de concurrentie (zoals de Honda MB en Honda MT ) toenam. In 1987 maakte de FS1 met trommelrem een korte comeback. De Franse MBK-fabriek (overgenomen in 1985 door Yamaha) maakte tot 1990 nog het model voor een prijs van €475,-

mrmay23

12:15 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-03-08

NEGRINI

Negrini is een historisch merk van motorfietsen.
Moto Negrini, later Mauro Negrini, Modena.
Italiaans merk dat vanaf 1954 lichte motorfietsen en bromfietsen maakte met motoren van 48- tot 123 cc, o.a. van Franco Morini. Het merk bestond in 1975 nog, maar waarschijnlijk eindigde de productie kort daarna.

 

07:54 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

24-02-08

ODE AAN EEN JONGE POES...

Deze foto werd genomen te Liezele (waarschijnlijk  midden jaren 60) waar een jonge deerne, en laten we haar gemakkelijkshalve Greta noemen, een gelukzalig moment beleeft door plaats te nemen op de "SUPERIA" van één of andere Jef of Frans...

 Superia

 (meer weten over Superia? klik op de foto en volg de link)

 

07:19 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

17-02-08

STINGER

Geniet van deze prachtige SUZUKI STINGER uit 1969...
(klik op de foto en volg de link)

 1969_t125-stinger_DE PAPS

09:14 Gepost door Fn Rocket 50 in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |